Translate

czwartek, 4 lutego 2016

Sernik na zimno z jajkami ugotowanymi na twardo

Ostatnio natchnęłam się w starym zeszycie na przepis który mnie bardzo zdziwił. Był to sernik na zimno w którym jednym ze składnikiem były jajka ugotowane na twardo, trochę mnie to zdziwiło ale postanowiłam wypróbować. Sernik jest bardzo dobry a jajka nie wyczuwalne. Użyłam zwykłego twarogu a nie gotowego mielonego, grudki są delikatnie wyczuwalnie co dodaje jeszcze lepszego smaku.




Składniki:

- 600 g sera białego półtłustego
- 70 g masła
- 3 jajka ugotowane na twardo
- 6 łyżek cukru
- 50 g mieszanki keksowej
- 1 galaretka agrestowa
- 1 galaretka truskawkowa
- 1 granat lub inne dowolne owoce




Przygotowanie:

Galaretkę truskawkową rozpuszczamy w jednej szklance gorącej wody i odstawiamy do ostygnięcia. Ser z jajkami i mieszanką keksową mielimy dwukrotnie w maszynce do mielenia o średnich oczkach. Dodajemy ostygniętą galaretkę i cukier, wszystko dokładnie mieszamy. Masło ucieramy na puch i wciąż ucierając dodajemy partiami masę twarogową. Tak przygotowaną masę przekładamy do tortownicy i wkładamy do lodówki do stężenia. Galaretkę agrestową przygotowujemy według przepisu z opakowania. Owoce granatu wykładamy na wierzch masy serowej i zalewamy tężejącą galaretką. Wstawiamy do lodówki na około trzy godziny.

Życzę smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz