Translate

niedziela, 28 kwietnia 2013

Magiczne ciasto czekoladowe

 Bardzo często pojawia się Magiczne ciasto, ale zawsze w wersji waniliowej gdy zobaczyłam na blogu Bake&Taste w wersji czekoladowej w końcu postanowiłam sama spróbować. Ciasto rzeczywiście się rozwarstwia i chociaż u mnie nie widać w dwóch ostatnich takiej różnicy w warstwach bo być może dlatego że miałam większą blachę niż w przepisie to ciasto i tak jest przepyszne i szybko znika.


Magiczne ciasto czekoladowe




Składniki:

- 4 jajka (oddzielnie żółtka i białka) w temperaturze pokojowej
- 1 łyżka wody
- 150 g cukru
- 125 g masła, stopionego i wystudzonego
- 65 g mąki
- 50 g niesłodzonego kakao, z niską zawartością tłuszczu
- 1/2 l ciepłego mleka
- szczypta soli
- łyżeczka esencji waniliowej

Przygotowanie:


Piekarnik nagrzewamy do 160 stopni (termoobieg 140).

Żółtka porządnie ucieramy z cukrem i wodą, po czym dodajemy esencję waniliową oraz masło i ponownie miksujemy. Do powstałej masy dodajemy stopniowo przesianą mąkę, sól i kakao aż powstanie jednolita całość. Następnie do masy wlewamy powoli mleko - cały czas ucierając ciasto. Na koniec dodajemy ubitą pianę z białek - bardzo delikatnie, stopniowo, małymi porcjami: dodajemy jedną czy dwie łyżki piany i mieszamy - i tak do zużycia całej.




Formę 20x20 cm smarujemy masłem i oprószamy mąką. Następnie przelewamy do niej ciasto i wstawiamy do gorącego piekarnika. Pieczemy około godziny. Wyjmujemy ciasto, gdy cały wierzch jest już ścięty i lekko zarumieniony. Po upieczeniu trzymamy ciasto około godziny przy zamkniętym piekarniku, a po tym czasie studzimy już przy uchylonym. Wystudzone ciasto wstawiamy na kilka godzin/na noc do lodówki. Przechowujemy w lodówce lub temp. pokojowej.
Ja nie miałam formy w podanym wymiarze i użyłam 21x26 i dlatego mam niższe ale też smaczne.



Życzę smacznego.

2 komentarze: