Translate

poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Wspomnienie dzieciństwa - ciasteczka z maszynki

Ostatnio dostałam do maszynki do mielenia zestaw formujący ciasteczka. Przypomniało mi to czasy gdy byłam dzieckiem i często takie robiłam, dlatego jak najszybciej postanowiłam je wypróbować.


Wspomnienie dzieciństwa - ciasteczka z maszynki




Składniki:

- 500 g mąki
- 150 g cukru pudru
- 200 g masła
- 2 żółtka
- 1 jajko
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżka kakao
- 2 łyżeczki cynamonu
- 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej Nescafe Creme
- 2 łyżki startej czekolady




Przygotowanie:

Mąkę, cukier, masło, proszek do pieczenia, żółtka i jajko przekładamy do miski, wszystko dokładnie wyrabiamy na jednolitą konsystencję. Dzielimy na pięć części. Do pierwszej dodajemy kakao i dokładnie łączymy. Do drugiej części dodajemy cynamon i dokładnie łączymy. Do trzeciej części dodajemy kawę i dokładnie łączymy. Do czwartej dodajemy czekoladę i również dokładnie łączymy. Ostatnią część zostawiamy bez dodatków. Wszystkie części przekładamy do lodówki na około 60 minut (można wsadzić do zamrażarki na ok. 3 minut). Po wystudzeniu wkładamy ciasto do maszynki małymi porcjami, w której są umieszczone formy do ciasteczek. Mielimy, a wychodzące ciasteczka ucinamy na dowolnej długości paski. Układamy na papierze do pieczenie i wkładamy do nagrzanego piekarnika do 180 stopni. Pieczemy ok. 12 minut. Dodatki można dostosowywać według upodobania.





Życzę smacznego.

2 komentarze:

  1. Pamiętam doskonale te ciasteczka, babcia robiła je bardzo często i zawsze maczała końce ciasteczek w polewie czekoladowej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. moja babcia robiła takie! ale zwykłe, bez kakao i innych dodatków. Za to robiła lukier z cytryny i cukru pudru, to było to!!! Niestety, nie mam takiej maszynki w domu, a nie powiem do robienia ciasteczek by się przydała...
    Zapraszam do mnie!! http://decorateacake.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń