Translate

piątek, 27 grudnia 2013

Otręby gryczane - opinia

Otręby gryczane - opinia




Dzięki uprzejmości sklepu Smakoszyki.com.pl i portalowi Uroda i zdrowie dostałam do przetestowania otręby gryczane, są one polecane osobom z problemami żołądkowymi i gastrycznymi, dla diabetyków, jak i tym, którzy dbają o oto, co jedzą. Produkt przeznaczony do bezpośredniego spożycia - jako dodatek do musli, jogurtów, ciast, zup, mieszanek do pieczenia chleba. Gryka jest wolna od tzw. chemii, ponieważ do jej uprawy nie stosuje się żadnych oprysków. Jest naturalnie ekologiczna.  Gryka posiada bardzo duże ilości skrobi, tłuszcze roślinne, kwas jabłkowy i cytrynowy, bogactwo witamin - B1, B2, PP i P, dużo soli mineralnych - łatwo przyswajalne żelazo, jod, cynk, nikiel, fosfor, wapń, cynk, bor, kobalt, miedź. Otręby są znakomitym, naturalnym źródłem błonnika oraz rutyny.




Otręby gryczane dostałam w idealnym momencie, zbliżały się święta a co za tym idzie duże ilości jedzenia różnych potraw, które często powodują wzdęcia, problemy trawienne. Więc zamiast wstępować do apteki po odpowiednie tabletki kupiłam jogurt naturalny i codziennie dodawałam do niego po dwie łyżeczki otrąb gryczanych. W piątkowy poświąteczny poranek zrobiłam omlet z otrębami gryczanymi. Do czterech jajek dodałam dwie łyżki otrąb, 150 ml serka homogenizowanego waniliowego, dokładnie ubiłam trzepaczką i usmażyłam na patelni. Muszę przyznać, że dzięki takiej kuracji przez ostatni tydzień nigdy nie czułam się tak dobrze podczas świątecznego obżarstwa. Zapomniałam, co to wzdęcia i złe samopoczucie po takiej mieszance jedzeniowej. Mogę gorąco polecić wszystkim, nie tylko tym, którzy mają problemy trawienne.




3 komentarze:

  1. Też je testowałam i uważam, że są świetne :) Ja zrobiłam placuszki drożdżowe, ale widzę że z serkiem homogenizowanym też wyglądają pysznie :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, upiekłam chleb z otrębami gryczanymi, znakomity.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że smakowało, otręby gryczane są idealne do różnych dań :)

      Usuń