Translate

sobota, 16 stycznia 2016

Frittata z łososiem w chlebie tostowym

Bardzo lubię frittatę bo jest szybka i bardzo dobra, można ją podawać z różnymi składnikami. Ja zrobiłam tym razem z łososiem zapiekaną w chlebie tostowym



Składniki:

- 6 jajek
- 50 ml śmietanki 12%
- 50 g żółtej mozzarelli
- 100 g łososia wędzonego
- 1/2 pęczka szczypiorku
- 8 kromek chleba tostowego
- sól
- pieprz
- masło




Przygotowanie:

Jajka roztrzepujemy ze śmietanką w misce, dodajemy starty ser. Całość mieszamy. Następnie dodajemy posiekany szczypiorek i pokrojonego w drobną kostkę łososia. Przyprawiamy solą i pieprzem. Chleb tostowy wałkujemy jak najcieniej aby dał się ułożyć w kokilkach. Kokilki smarujemy w środku masłem, wkładamy do środka chleb tostowy tak żeby wypełnił dno i boki. Wlewamy do środka przygotowaną masę i wkładamy do nagrzanego piekarnik do 200 stopni (trzeba to zrobić od razu żeby masa nie wsiąknęła w chleb). Pieczemy ok. 15 minut. Po tym czasie wyjmujemy z piekarnika i odstawiamy na 5 minut żeby frittata odpoczęła. Podajemy na ciepło lub zimno. Ja użyłam ośmiu kokilek o średnicy 8 cm i pojemności ok. 150 ml.





Życzę smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz