Translate

niedziela, 17 lutego 2013

Rosół

 Podałam już przepis na domowy makaron to teraz wypada napisać jak zrobić pyszny rosół. 
Niektórzy mogą się zdziwić gdy przeczytają składniki i zobaczą tam buraka. Ja taki rosół jem od dziecka 
i myślę że podkreśla smak rosołu.


Rosół






Składniki:

- 2 udka z kurczaka
- kawałek mięsa wołowego(może być szponder, ja dałam antrykot)
- 3 marchewki
- 1 pietruszka
- 1/4 selera
- 1 por
- 1 cebula
- 1 mały burak
- mały kawałek kapusty włoskiej
- natka pietruszki
- sól
- pieprz
- 3 listki liścia laurowego
- 3 szt ziela angielskiego


Przygotowanie:

Umyte mięso zalewamy 2,5 litrami zimnej wody, po zagotowaniu usuwamy szumowiny i dodajemy ziele 
angielskie, liście laurowe, obrane, umyte i pokrojone na duże kawałki warzywa bez pora, kapusty i cebuli. 
Gdy kurczak będzie miękki  wyjmujemy go z rosołu, cebulę po obraniu kroimy na pół i przypiekamy na złoty 
kolor na patelni bez tłuszczu, dodajemy do rosołu razem z porem i kapustą. Przed końcem gotowania doprawiamy solą i pieprzem, całość jeszcze chwilę gotując.
Rosół powinien być gotowany na małym ogniu przez min. 4 godziny. Na talerzu posypujemy natką pietruszki.
Mięso wołowe można zjeść w rosole a udka wykorzystać do drugiego dania.
Najczęściej podawany jest z makaronem  ja lubię najbardziej z domowym.





Życzę smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz