Translate

wtorek, 17 września 2013

Sałatka z olejem ze słonecznika

Ostatnio dostałam od firmy Zielony Nurt w ramach współpracy do wypróbowania olej ze słonecznika. Firma zajmuje się w głównej mierze tłoczeniem oleju na zimno z roślin oleistych i zielarskich zawierających Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe (NNKT) omega 3 oraz omega 6 i 9. Oprócz tego w sprzedaży posiadają także pestki, nasiona i zioła roślin leczniczych. Olej ze słonecznika który dostałam pozyskują z najwyższej jakości ziaren słonecznika tłoczonych na zimno. Unikalna technologia zachowuje w pełni walory smakowe oraz zdrowotne tego oleju. Muszę przyznać że gdy go dostałam myślałam że będzie w smaku taki sam jak inne olej słonecznikowe ale się bardzo myliłam. Po spróbowaniu go czyje się wyraźny smak ziaren słonecznika. Bardzo mi zasmakował i idealnie komponował się z sałatką. Mogę go z czystym sumieniem wszystkim polecić.


Sałatka z olejem ze słonecznika 




Składniki:

- 100 g mieszanki sałat
- 100 g sera żółtego edamski
- 100 g wędzonej piersi z kurczaka
- 1/2 papryki czerwonej
- 1 pomidor
- 3 łyżeczki kaparów
- 2 łyżki pokrojonej cebulki ze szczypiorkiem 

Sos

- 3 łyżki oleju ze słonecznika Zielony Nurt
- 1 łyżka octu jabłkowego
- sól
- pieprz




Przygotowanie:

Ocet wlewamy do miseczki, dodajemy przyprawy, mieszamy aż rozpuści się sól, dodajemy olej ze słonecznika i mieszamy do uzyskania aksamitnej konsystencji.
Pierś z kurczaka i ser żółty kroimy na 0,5 cm kostkę, przekładamy do miski. Paprykę kroimy w cienkie paski, pomidor w kawałki i przekładamy do miski, dodajemy pokrojony szczypiorek, kapary i mieszankę sałat. Wszystko zalewamy przygotowanym wcześniej sosem i dokładnie mieszamy. Można jeść tak podaną lub z pieczywem czosnkowym.




Życzę smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz