Translate

sobota, 9 marca 2013

Ciasto z chleba

 Zostaje nam czasami chleb na którego nie mamy już ochoty i nie wiemy co mamy z nim zrobić, nie trzeba go wyrzucać można z niego przygotować pyszne ciasto. Jeśli spróbuje się je raz na pewno często będzie gościć na naszym stole. Jest bardzo szybkie w przygotowaniu i większość składników mamy w domu. 


Ciasto z chleba






Składniki:

- 1 litr mleka
- 50 dkg chleba czerstwego (nie musi być koniecznie czerstwy, może być kilkudniowy)
- 2 jajka
- 20 dkg cukru
- 1 łyżeczka cukru waniliowego
- 10 dkg kakao
- 10 dkg słonecznika łuskanego
- 10 dkg rodzynek
- 10 dkg miękkiego masła
- szczypta cynamonu


Przygotowanie:

Chleb kroimy w kostkę, zalewamy mlekiem na całą noc lub na kilka godzin ( ja zalewałam rano i robiłam po powrocie z pracy). Po tym czasie najlepiej rozdrobnić chleb widelcem. Dodajemy  jajka, cukier, masło, słonecznik, rodzynki, cukier waniliowy, cynamon i delikatnie mieszamy. Kakao dodajemy jako ostatni składnik i jeszcze raz dokładnie mieszamy. Przekładamy do tortownicy wysmarowanej masłem ( ja w tej chwili cierpię na brak tortownicy więc dałam do kwadratowej blachy wyłożonej papierem do pieczenia ). Wierzch ciasta posypujemy dodatkowo ziarnami słonecznika. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni , wkładamy przygotowane ciasto i pieczemy przez godzinę.
Ciasto po upieczeniu ma wygląd zakalca.
W oryginalnym przepisie zamiast ziaren słonecznika są orzeszki pinii, ja niestety nigdzie ich nie dostałam dlatego zastąpiłam je słonecznikiem, jeśli kiedyś znajdę gdzieś orzeszki pinii to wstawię dodatkowe zdjęcia i opiszę różnicę.








Życzę smacznego.

3 komentarze:

  1. Wow..jestem pod wrażeniem..i jestem ciekawa smaku takiego ciasta..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli podasz to ciasto gościom nie mówiąc z czego jest zrobione, na pewno się nie zorientują. Polecam je bardzo, ja robiłam pierwszy raz i bardzo nam posmakowało.

      Usuń
  2. To tak samo jak u mnie z ciastem z kaszy gryczanej...

    OdpowiedzUsuń