Translate

środa, 6 marca 2013

Penne z tuńczykiem w pomidorach

 Makarony królują we włoskiej kuchni, penne mają kształt rurek i podawane są często z owocami morza lub pesto. Ja przygotowałam z tuńczykiem w sosie pomidorowym. Tak przygotowany smakuje również wyśmienicie.


Penne z tuńczykiem w sosie pomidorowym






Składniki:

- 250 g makaronu penne
- 1 puszka tuńczyka w sosie własnym
- 1 puszka pomidorów krojonych ( w sezonie mogą być świeże pomidory)
- 200 ml przecieru pomidorowego
- 1 mała cebula
- 2-3 ząbki czosnku
- oliwa
- sól
- pieprz
- bazylia



Przygotowanie:

Drobno pokrojoną cebulę szklimy na oliwie, dodajemy drobno posiekany czosnek chwilkę smażymy aby nie przypalić czosnku, dodajemy pomidory, przecier, przyprawy i dusimy całość 10 minut mieszając całość co jakiś czas. Na koniec dajemy odciśniętego z zalewy tuńczyka.
W między czasie gotujemy makaron według przepisu na opakowaniu. Kiedy będzie al dente odcedzamy i przekładamy do sosu i delikatnie mieszamy.
Tuńczyka dodajemy do sosu przed makaronem żeby się tylko zagrzał.
Na koniec oczywiście można posypać parmezanem, ja zapomniałam kupić i tylko dlatego tego nie zrobiłam.







Życzę smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz